Κάθε παίκτης που ασχολείται με το στοίχημα είτε το θέλει, είτε όχι εισέρχεται και σε οικονομικά πεδία. Υπάρχουν αυτοί που θα ασχοληθούν μαζί τους κι άλλοι που θα τα αφήσουν στην άκρη. Το ζήτημα, όμως, είναι ότι καλό είναι να γνωρίζουμε μερικά πράγματα που θα μας βοηθήσουν. Άλλωστε το στοίχημα είναι πάνω απ’ όλα διαχείριση του κεφαλαίου που ποντάρουμε και όσοι το διαχειρίζονται σωστά γνωρίζοντας τα οικονομικά δεδομένα θα βγουν με θετικό προσημο στο τέλος.

Ακόμη κι αν αυτή η βοήθεια δεν έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με το στοιχηματικό κομμάτι της ενασχόλησης μας, αλλά με την οργάνωση των οικονομικών δυνατοτήτων μας. Ας δούμε κάποιους από τους βασικούς οικονομικούς όρους που παρουσιάζονται κατά καιρούς στον κόσμο του στοιχήματος και κυρίως απ’ τις νόμιμες στοιχηματικές εταιρίες.

Τζίρος

Με τον όρο «τζίρος» εννοούμε το σύνολο των χρημάτων (στοιχημάτων) που τοποθέτησαν οι πελάτες στις ιστοσελίδες. Δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά σε αθλητικά στοιχήματα, αλλά σε στοιχήματα καζίνο, live games, ρουλέτα και πόκερ. Γενικά, το χρηματικό ποσό που έχει πονταριστεί από τους παίκτες, αποτελεί τον τζίρο της ιστοσελίδας. Ο τζίρος μπορεί να εμφανιστεί ως «πωλήσεις». Δηλαδή, εννοούνται τα χρήματα που μπήκαν στα ταμεία των πρακτόρων του ΟΠΑΠ κατά την κατάθεση δελτίων στοιχήματος ή άλλων παιχνιδιών ή πόσα χρήματα στοιχηματίστηκαν online στις διαδικτυακές ιστοσελίδες.

Η παρακολούθηση των τζίρων είναι ένα χρήσιμο στοιχείο στον στοιχηματικό αγώνα. Όχι κυρίως για τις στοιχηματικές γενικότερα, αλλά για τα παιχνίδια ειδικότερα. Δηλαδή είναι σώφρον να γνωρίζουμε πόσα έχουν πονταριστεί σε ένα παιχνίδι που μας ενδιαφέρει. Πόσο μεγάλο τζίρο έχει δημιουργήσει δηλαδή. Και ειδικότερα πόσο τζίρο έχουν πάρει τα σημεία του αγώνα. Αν για παράδειγμα ένα παιχνίδι παρατηρούμε ότι έχει πάρει μεγάλο τζίρο στον άσο, πάει να πει ότι οι παίκτες στοιχήματος έχουν διαπιστώσει ότι το συγκεκριμένο σημείο έχει καλές πιθανότητες επιβεβαίωσης. Ίσως γιατί είναι καλά πληροφορημένοι, ίσως γιατί πιστεύουν πολύ στη συγκεκριμένη ομάδα ή γιατί παρασύρονται από το όνομα της ομάδας. Προφανώς επειδή το “ρεύμα” πήγε στον άσο δεν πάει να πει ότι οι γηπεδούχοι θα νικήσουν, ωστόσο είναι πολύ χρήσιμο να ξέρουμε που πηγαίνουν τα κεφάλαια της αγοράς. Σε ορισμένες περιπτώσεις αξίζει να ποντάρουμε και κόντρα στην τάση των παικτών, καθώς όταν ένα σημείο έχει πάρει πολύ τζίρο πέφτει η απόδοσή του. Εκεί λοιπόν δημιουργούνται ευκαιρίες στην κόντρα, διότι οι αντίθετες αποδόσεις αποκτούν στοιχηματική αξία, το λεγόμενο value bet.

To value bet είναι το #1 ζητούμενο των παικτών και η γνώση των τζίρων είναι ένα εργαλείο που μπορεί να μας οδηγήσει στον εντοπισμό τους.

GGR (Gross Gaming Revenue)

Το GGR είναι η βάση με την οποία υπολογίζεται ο φόρος των ιστοσελίδων. Το νούμερο αντικατοπτρίζει τη διαφορά των χρημάτων που καταλήγουν στα ταμεία των ιστοσελίδων μετά την πληρωμή των στοιχημάτων στους παίκτες από το συνολικό τζίρο. Δηλαδή, αν ο ΟΠΑΠ πάρει 1.000 ευρώ από παίκτες (τζίρος), αλλά υποχρεωθεί να επιστρέψει τα 800, τα 200 ευρώ που απομένουν στα ταμεία του αποτελούν το GGR. Από εκεί και πέρα, τα καθαρά κέρδη της ιστοσελίδας προκύπτουν αφού αφαιρεθούν όλα τα παραπάνω έξοδα από τζίρο/GGR, αλλά κι αφού πληρωθούν όλοι οι φόροι. Είναι στην ουσία το τελικό χρηματικό ποσό που καταλήγει στα ταμεία της ιστοσελίδας. Το καθαρό κέρδος που προκύπτει στο τέλος του αγώνα, της ημέρας, του μήνα κ.ο.κ.